De terugreis naar Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Hero - WaarBenJij.nu De terugreis naar Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Hero - WaarBenJij.nu

De terugreis naar Athene

Door: Theseus de Hero

Blijf op de hoogte en volg Theseus

13 Februari 2014 | Griekenland, Athene

Hallo,
Eindelijk weg van dat vervloekte eiland Kreta door Ariadne die ons met een list wist te bevrijden. Ze stond naast mij op het schip toen we van Kreta vertrokken, als we in Athene zouden aankomen zouden we gaan trouwen, wat verheugde ik me daarop. Iedereen was moe en toen we een klein eilandje zagen besloten we daar te overnachten. Het was gemakkelijk om in slaap te komen die nacht en we sliepen dan ook erg lang. Maar toen ik wakker werd merkte ik iets vreemds op: Ariadne was weg!!! We speurden het hele eiland af maar nergens was ze te bekennen. Plots sprak een stem tot mij. Ik hoorde meteen dat het geen menselijke stem was maar van iemand anders....... de stem zei tegen mij: "Theseus, ik zal met Ariadne trouwen, niet jij". Ik hoorde dat het een god was, hij maakte zich bekend als Dyionisos, en tegen de wil van de goden heb je niet zoveel in te brengen. Ik wilde Ariadne heel graag terug want ik was erg verliefd op haar, maar het kon niet. Toen we het eiland verlieten kon ik me niet meer concentreren op dingen die ik moest doen want ik was erg verdrietig doordat Ariadne mij plotseling had verlaten. Ik herinnerde me nog wel iets dat vader tegen me had gezegd, iets met een zwart zeil ofzo maar meer wist ik niet meer. "Ach, wat doet het er ook toe", dacht ik bij mezelf," ik ben Ariadne, de vrouw van mijn leven, verloren".